Cele mai bune moduri prin care iti poti imbunatati somnul

Cand dormi, esti inconstient, dar functiile creierului si ale corpului sunt inca active. Somnul este un proces biologic complex care te ajuta sa procesezi noi informatii, sa te mentii sanatos si sa te simti odihnit.

Multi factori sunt determinanti pentru calitatea somnului. Nu este suficient doar sa dormi, ci trebuie sa dormi bine pentru a avea un somn cu adevarat odihnitor si pentru a te trezi odihnit si plin de energie.

Odihna este foarte importanta pentru sanatatea noastra. Este unul dintre acele lucruri pe care nu le pretuim si carora nu le acordam prea multa atentie. O singura noapte in care ne-am invartit in pat este suficienta pentru a aprecia importanta odihnei, atat pentru starea noastra de spirit si sanatate, cat si pentru procesul de slabire.

Activitatea fizica din timpul zilei, programul, mesele, ce ai baut, ce faci inainte de culcare, medicamentele pe care le iei, varsta, problemele… Oricare dintre aceste aspecte si altele pot altera calitatea somnului sau pot face dificila adormirea.

Am adunat sfaturile noastre de top pentru a te ajuta sa profiti la maximum de fiecare minut pentru a-ti imbunatati somnul – in mod natural!

Alege perna potrivita

Uneori, o simpla schimbare a elementelor patului tau poate servi la acomodarea corpului si la imbunatatirea odihnei tale.

De exemplu, daca te trezesti cu gatul intepenit, este un semn ca ar trebui sa schimbi perna cu una care nu este prea plata, astfel incat sa sustina mai bine curba naturala a gatului, daca dormi pe spate, sau sa mentina linia nasului deasupra centrului de greutate al corpului, daca dormi pe o parte.

Verifica salteaua si schimba des lenjeria de pat

Indiferent de calitatea saltelei pe care dormi, odata cu trecerea timpului, aceasta isi va schimba forma, ceea ce-ti poate afecta somnul. Astfel, daca ai o saltea mai veche de 7-8 ani, este momentul sa o inlocuiesti cu una noua, care sa-i ofere corpului tau un suport adecvat.

De asemenea, lenjeria de pat trebuie schimbata regulat, o data la una sau doua saptamani. Alege intotdeauna asternuturi din materiale prietenoase cu pielea si adapteaza-le in functie de anotimp: bumbacul ofera racoare vara, iar finetul te incalzeste iarna.

Opteaza pentru lenjerii de pat in culori vii si atragatoare, care iti vor transforma dormitorul intr-un spatiu relaxant, potrivit pentru somn.

Limiteaza consumul de cofeina

Pentru un somn odihnitor, este indicat sa limitezi consumul de cofeina de pe parcursul zilei. Renunta la cafea cu aproximativ 7-8 ore inainte de somn, la bauturile carbogazoase si la ceaiurile cu un continut mare de teina.

Evita consumul de alcool

La fel ca in cazul cafelei, se recomanda sa nu consumi alcool cu cel putin 2-3 ore inainte de somn. Alcoolul poate genera dezechilibre in corp si te poate face sa te trezesti de multe ori pana dimineata.

Hidrateaza-te corespunzator

Hidratarea joaca un rol la fel de important pentru functionarea corecta a organismului si pentru imbunatatirea somnului. Cu toate acestea, nu bea lichide in exces inainte de culcare, ca sa nu-ti intrerupi somnul pentru a merge la baie.

Pastreaza o alimentatie sanatoasa

O dieta echilibrata are efecte inclusiv asupra somnului, de aceea este important sa pastrezi o alimentatie sanatoasa. Chiar daca poti lua o mica gustare inainte de ora de culcare, evita mesele copioase. Totodata, incearca sa renunti la gustarile din timpul noptii.

Fa exercitii fizice regulate

Citeste continuarea aici: Cele mai bune moduri prin care iti poti imbunatati somnul

Related Posts

Articole recente