Top alimente bogate in fier

Fierul este un mineral esential pentru corp deoarece ajuta la producerea de hemoglobina, un tip de proteina ce permite eritrocitelor sa conduca oxigenul catre diferite organe. Specialistii in sanatate admit ca un barbat are nevoie de 8 mg. de fier pe zi, in timp ce femeile ce se afla in perioada pre-menstruala au nevoie de aprox. 18 mg. de fier pe zi.
Din pacate, multe persoane ar prefera sa isi procure fierul din suplimente decat in urma unor mici schimbari in dieta. Comparativ cu suplimentele, administrarea fierului din alimente proaspete este mult mai directa, deoarece aceste surse pot contine si alte vitamine si minerale esentiale pentru starea generala de sanatate.

Pentru cei interesati sa obtina cantitatea de fier necesara din surse mai sanatoase, iata 5 alimente pe care ar trebui sa le adauge in dieta lor.

1. Stridiile

Stridia reprezinta una dintre cele mai bune surse de fier . Acest crustaceu, consumat intr-o cantitate aproximativa cu 80 de grame se va transforma in 6.7 miligrame de fier in corp. Pe langa fier, stridiile contin si alte minerale precum zinc si proteine.

Asa ca, data viitoare cand iesiti in oras sau planuiti sa pregatiti o cina la voi acasa, ati face bine sa le includeti si pe ele in plan.

2. Spanacul

O alta sursa de fier recomandata pentru masa de seara este spanacul. Acesta verdeata contine extrem de mult fier. De fapt, 250 de gr. de spanac gatit sunt echivalente cu 6.4 miligrame de fier. Mai mult, nu va trebui sa va faceti griji in privinta caloriilor deoarece cantitatea mentionata contine numai 40 de calorii.

Va doriti sa fiti la fel de puternici precum Popeye? Atunci, puneti si spanacul pe urmatoarea lista de cumparaturi.

3. Fasolea alba

Citeste continuarea articolului aici: Top alimente bogate in fier

Related Posts

Articole recente