O persoana servila este aceea care face tot posibilul pentru a oferi satisfactie altora in schimbul sentimentelor de acceptare, nevoie, siguranta si conexiune.Astfel de persoane adopta o atitudine prietenoasa si ajutatoare, marcata de dorinta reala de a crea armonie si de a evita conflictele.

Dezavantajul acestui tip de comportament amiabil si grijuliu este ca, de cele mai multe ori, le va induce celorlalti posibilitatea de a trece peste limite, le va permite sa ii controleze si sa ii priveasca de sus, sa ceara un tratament special si supunere din partea persoanei servile.

Motivul pentru care satisfacerea altora se incadreaza in categoria comportamentelor problematice este ca ar putea rani, constrange sau frustra persoana in cauza, sa o sufoce de autenticitate si sa ii impiedice dezvoltarea personala.

Binenteles, o fire empatica si saritoare sau un bun ascultator reprezinta calitati ce necesita respectul, afectiunea si apropiere din partea celor din jur.

Totusi, acest articol se va axa asupra impactului negativ ce survine asupra persoanelor care doresc sa multumeasca pe toata lumea – nu cu scopul de a le ridiculiza sau de a le condamna, ci de a le oferi posibilitatea de a-si schimba comportamentul si de a-si mari respectul de sine, increderea si candoarea.

Mai exact, iata cele 5 lucruri pe care ar trebui sa le minimizati pentru a invata sa fiti mai asertivi, mai autentici si mai respectati – fara sa pareti neaparat ingamfati.

1. Nu spuneti DA daca nu sunteti de acord.

Este in regula daca formati legaturi cu oamenii doar pentru ca s-a intamplat sa impartiti idei si opinii similare. Dar, cand va modificati propria opinie pentru a corespunde cu cea a altei persoane, incepeti sa va alterati credintele proprii prin minciuni.

Frica de a nu fi placuti pentru ca va sustineti parerile mai putin confortabile este un aspect pe care il puteti combate prin hotararea ca va veti apara propriul adevar – indiferent daca asta va face sa nu mai fiti placuti, sa fiti exclusi sau doar o lipsa de conexiune cu ceilalti oameni din jur. Amintiti-va: relatiile adevarate se construiesc prin autenticitate, nu prin faptul ca sunteti persoane amabile.

2. Nu incercati sa ii reparati pe cei din jur.

Preluarea responsabilitatii pentru starea proasta sau unele experiente dureroase ale altei persoane nu numai ca se transforma intr-o responsabilitate uriasa, dar nu ajuta cu nimic constructiv.

Cand cineva este morocanos, lasati-l sa fie cum doreste. Voi fiti politicosi. Aratati-i iubire si afectiune daca ii intelegeti supararea. Puneti-i intrebari, e in regula. Sustineti-l.

Dar, pentru numele lui Dumnezeu, nu incercati sa scoateti respectiva persoana din starea in care este doar pentru ca va simtiti inconfortabil sau pentru ca trebuie sa o salvati pentru a parea mai folositori in timpul contactului.

Concentrati-va pe voi insiva – la cum va simtiti in ziua respectiva, la cum va simtiti in preajma acelor persoane, la ce va doriti cu adevarat sa ii intrebati, etc. Este bine sa ascultati – daca aveti posibilitatea si nu va simtiti folositi sau acaparati. Dar, lasati-i pe ceilalti sa treaca peste orice au de trecut fara a deveni o ambulanta pentru ei.

3. Nu va cereti scuze daca nu regretati.

A spune imi pare rau necesita curaj. Daca o simtiti cu adevarat si daca intelegeti unde aveti o vina. Nu trebuie sa fiti placuti, de ajutor, grijulii sau precauti mereu.

Nimeni nu trebuie sa fie. Este normal chiar si pentru cele mai bune fiinte umane sa spuna sau sa faca lucruri mai nasoale.

Aspectul important aici este sa preluati responsabilitatea propriilor actiuni si cuvinte, nu sa adoptati o atitudine falsa si submisiva pentru a multumi cealalta persoana si pentru a-i mai diminua din furie.

Cand faceti ceva ce regretati, un bun punct de plecare pentru repararea situatiei ar fi sa simtiti si sa va exprimati adevaratele sentimente in privinta problemei.

Nu sa indulciti situatia. Nu sa va exagerati vina resimtita. Sunt de ajuns doar adevarul si dorinta voastra de a invata in urma greselii. Nu exagerati cu scuzele.

4. Nu cautati laude si acceptare.

Cand incercati sa multumiti pe altcineva, mare parte din energia voastra va fi investita in gasirea unor noi metode creative de a-i castiga afectiunea si aprobarea. Aceasta nevoie apare datorita dorintei de a apartine undeva si de a va integra. Daca dorinta este constructiva, este in regula.

Este bine cand sunteti placuti chiar daca nu trebuie sa mintiti in privinta idealurilor voastre si a opiniilor, cand nu trebuie sa oferiti mai mult decat primiti, cand nu trebuie sa va simtiti inconfortabil la orice semn ca cineva nu v-ar place.

Daca va doriti sa fiti placuti, utili, doriti, aprobati si apreciati de toata lumea, indiferent de imprejurari – atunci, incercati sa aflati cu adevarat de ce respectul de sine este atat de dependent de validarea altora. Cand aflati, respectati raspunsul.

Pretuiti-l precum un obiect sacru, pentru ca asta este; pana la urma, este povestea voastra si numai a voastra. Este materialul din care sunteti construiti.

Doar prin acceptarea crudului adevar legat de propria persoana veti putea incepe sa va dezvoltati si sa va traiti viata fara nevoia de a impresiona si de a va face placuti, de a salva pe toata lumea inafara de voi insiva.

5. Nu mai fiti lingusitori.

Persoanele care incearca sa ii multumeasca pe cei din jur reusesc foarte bine sa citeasca oamenii si sa aleaga din cuvintele sau atitudinile corecte pentru a-i face pe altii sa se simta mai bine sau sa le cada in gratii.

Binenteles, un astfel de comportament fermecator atrage aprobarea si simpatia, dar le permite respectivelor persoane sa se simta superioare. Deci, sa nu va mirati daca incep sa va comande, sa ceara explicatii, sa va aloce vina si sa fie chiar rautacioase cu voi.

In loc sa incercati sa fiti altruisti si prietenosi mai mereu, mai bine fiti autentici. Axati-va pe ceea ce ganditi si pe ceea ce simtiti – ceea ce nu trebuie cenzurat sau decupat pentru a parea mai acceptabil.

Invatati sa exprimati propriile emotii inconfortabile, precum iritarea, dezaprobarea, plictiseala sau durerea. Si amintiti-va ca daca sunteti sinceri si respectuosi, ati putea ramane surprinsi sa vedeti cat de usor puteti fi acceptati de cei din jur pentru cine sunteti cu adevarat.

4 thoughts on “5 pasi pentru a nu mai fi genul de persoana care doreste sa multumeasca pe toata lumea

  1. Felicitari autorului pentru articolul bine structurat si informativ! Reteta pare savuroasa si accesibila pentru oricine doreste sa incerce ceva nou in bucatarie. Abia astept sa vad si alte articole de acest gen pe site-ul dumneavoastra!

  2. Imi place cum sunt prezentate pasii retetei intr-un mod clar si concis. Pozele adauga un plus de atractivitate articolului si te fac sa iti doresti sa incerci reteta imediat. Multumesc pentru inspiratie!

  3. M-am bucurat sa gasesc acest articol pentru ca imi place foarte mult mancarea mexicana. Reteta pare simpla si delicioasa, cu ingrediente usor de gasit. Abia astept sa o pregatesc pentru familia mea!

  4. Articolul este foarte interesant si informativ. Mi-a placut cum autorul a detaliat fiecare etapa a retetei, facand-o usor de urmarit si de pus in practica. Abia astept sa incerc aceasta reteta acasa!

Comments are closed.