Reguli de baza pentru lucrul de acasa

Tot mai multe companii ofera angajatilor avantajul de a lucra din confortul locuintei, datorita avansarii tehnologiei, accesului la internet de mare viteza sau crearea diferitelor platforme de lucru unde comunicarea nu mai este o problema, indiferent unde te afli.

Cei care locuiesc in orasele mari, aici putem include si capitala, au avut cel mai mult de castigat, deoarece au putut sa economiseasca foarte mult timp, timp pe care l-au valorificat petrecandu-l cu familia sau cu prietenii.

O zi de munca normala pentru o persoana incepea cu trezitul la prima ora a diminetii, asteptarea in trafic pentru cei care se deplasau cu masina personala, sau asteptatul mijloacelor de transport in diferite conditii meteo, mijloace care de cele mai multe ori nu ajungeau la timp, iar o data ajunsi la serviciu trebuiau sa aiba si un randament, daca nu impecabil, atunci pe aproape.

Iar daca asta nu ti se pare deprimant, afla ca „aventura” trebuia sa se reia cu intoarcerea catre casa la finalul programului.

Potrivit specialistilor, lucrand de acasa, suntem mai putin stresati, ne putem organiza mult mai bine si nu in ultimul rand, nu mai pierdem timp deplasandu-ne catre si dinspre serviciu, iar daca vrei sa ai o productivitate maxima, noi iti oferim cateva reguli fundamentale:

Creeaza-ti un spatiu de lucru

Asezat pe canapea, cu laptopul in brate, in pijamale, cam asa ar putea sa sune un inceput de zi pentru un angajat care nu merge la birou. Trebuie sa stii insa ca pentru a fi eficient si pentru a reusi sa-ti dozezi timpul astfel incat sa duci la indeplinire toate sarcinile este nevoie sa ai un spatiu de lucru.

Pozitia corpului este esentiala, asa ca ai nevoie de un birou pe care sa tii laptopul, in apropierea unei ferestre, pentru ca lumina naturala sporeste capacitatea de concentrare.

Cumpara un scaun de birou adecvat

Taburetul din bucatarie s-ar putea sa-ti creeze mari probleme cu spatele, asa ca nu neglija acest aspect. Dupa ce ti-ai organizat un colt al tau, unde stii ca te asezi sa lucrezi, ia in calcul achizitionarea unui scaun de birou adaptat nevoilor tale.

Scaunele de birou sunt proiectate special pentru a-ti mentine pozitia corpului dreapta si pentru a-ti oferi un confort sporit in cele opt ore pe care le petreci asezat. La finalul zilei, spatele tau iti va multumi. Si nu uita sa te ridici cel putin o data pe ora pentru a pune corpul in miscare. Daca ai tendinta sa uiti de acest aspect, adauga un memento pe telefon.

Respecta mesele si ia-ti pauza de pranz

Te trezesti, iti faci o cafea si esti gata sa incepi munca, dar sari mereu peste micul dejun. Daca ai fi mers la birou, imbracatul, drumul pana la destinatie, toate acestea ar fi ocupat timp. Foloseste-l pentru a lua cea mai importanta masa a zilei.

Pune-ti sa sune cu un sfert de ora mai devreme si dedica timp pentru aceasta activitate. Stabileste o ora la care sa iei masa de pranz si nu te abate de la ea. Oricat de concentrat si de ocupat ai fi, trebuie sa constientizezi importanta unei alimentatii sanatoase.

Daca la birou masa e la ora fixa pentru toata lumea, acasa de ce sa sari peste ea? Fa-ti un obicei in a manca sanatos la mijlocul zilei si nu inghiti un sandvis la repezeala. Mai bine termini cu jumatate de ora mai tarziu decat sa renunti la aspectele benefice pentru organismul tau.

Pastreaza-ti spatiul de lucru curat si ordonat

Haosul si dezordinea din jur te vor determina sa lucrezi haotic fara sa-ti dai seama. Sigur ti s-a intamplat macar o data sa treci de la un task la altul, sa uiti ce faceai inainte sa sune telefonul si chiar sa lasi o sarcina neterminata doar pentru ca nu ti-ai amintit de ea. Eficienta in lucrul de acasa vine si din capacitatea ta de organizare.

Daca folosesti hartii, ia-ti un cos de gunoi pe care sa-l pui langa masa de lucru. Nu lasa dosare si pixuri insirate in jurul tau si nici ambalaje sau pahare. Nu manca pe laptop, caci bucataria e foarte aproape.

Atat timp cat spatiul tau de lucru este bine organizat, cu atat vei da un randament mai bun la serviciu. Iti recomandam sa folosesti diferite accesorii de birotica, suporturi pentru documente si panouri .

Multi dintre cei care lucreaza de acasa se bucura si sunt incantati de acest lucru, si chiar sunt mai eficienti atunci cand nu mai sunt distragerile din jur. Parca e mai usor cu melodiile care te animeaza pe fundal si bautura ta preferata langa.

Daca te numeri printre cei care iubesc lucrul de acasa, respecta regulile de mai sus pentru a-ti mentine sanatatea, atat fizica cat si mentala, dar si productivitatea la job.

Related Posts

Articole recente